Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun Baru Masihi 2011...

selamat tahun baru tuk semua...bila tahun baru kita sambut, kita kena ingat umur kita makin pendek sebenarnya...tahun baru masihi ni sebenar nya tuk mengingat kan kita tentang umur kita sebenarnya.."oh aku dah 21 sekarang"...sbb kita jarang ingat umur islam kita..kalau ikut umur islam aku dah pun 22 tahun..mungkin ni peranan tahun baru masihi bagi orang-orang yang kurang mahir dalam melihat kalendar islam..tp sbnrnya tahun baru kita dah sebulan lepas berlalu dimana kita dah pun letak azam baru dalam doa akhir dan doa awal tahun...

lihat bunga lihat lah awan lihat lah juga langit dan pandang terus...nampak x??perjalanan kita belum berakhir

dah masuk 7 tahun kita kenal..andai diri banyak melakukan kesilapan tegur lah aku, kerana aku manusia yang selalu lupa dan hanya mengikut hawa nafsu...dari mula sehingga akhir aku mengenali mu, perasaan yang subur dalam hati ku sentiasa mekar bagai sekuntum bunga yang selalu dijaga oleh tuan nya ngn baik...ku harap ia tetap mekar walaupun aku tahu kdg kala ada hujan dan ribut yang cuba menghilang kan bunga tu dri tempat asal nya..namun ku tetap letak kesabaran yang tinggi melayan kerenah mu..dua batang kayu disatukan dengan paku..dua ketul batu disatukan dengan simen..oleh itu, ia sama gak ngn konsep hati..jika dua hati disatukan dengan Yang Satu ( Allah), pasti mudah kedua-duanya bersatu..

semoga mekar hati ku seperti mekar nya bunga matahari ini


bila masuk tahun baru jugak, teringat ada banyak benda yang belum diurus kan..masuk tahun baru gak, semakin dekat dengan impian tuk dicapai...an nisa' x habis hafal lagi...aduhhhh..harap-harap sebelum dtg nya 3 tahun akan dtg ni, suma nya dah selesai...insya Allah..akan ku usaha kan mana yg termampu...kadang kala dunia kita berbeza, kau disana aku disini...namun kita perlu sedar walau jauh mana kita berada, terpisah ke ceruk mana haluan kita, kita tetap berpijak di bawah khazanah dan harta Allah yang kita pinjam tuk sementara...tanam pada diri kita, apa yang kita lalui adalah peluang yang tuhan beri kepada kita tuk kita mengenal jauh betapa esa dan kuasa nya Dia...

kadang kala dingin, kadangkala hangat tapi semua itu tetap cantik...jadi hargai lah semua yang ada pada kita


sempena tahun baru juga marilah kita berpesan bersama-sama, mencintai Allah adalah modal tuk kita membina bahagia..Sesiapa yang lebih mencintai Allah, dialah yang lebih mencintai pasangan nya..


aku nak jadi lain dari lain...aku nak jadi satu dalam seribu seperti mana bunga ros kuning ditengah-tengah ros merah itu..

Foot note : mood bunga...2011 ni banyak perkara yang saya dah buat tuk anda dan anda tidak tahu apa
                  perkara itu...pulang ke tanah air, anda akan terkejut besar dan mampu tersenyum seorang diri bila
                  melihatnya...ku nanti kan kamu pulang...(^_^)..
                  sarang hae....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home