Monday, November 29, 2010

hikmah ayatmu untukku...

indah nya bahasa mu untuk ku..aku terdiam bila kau mampu mengukir nya dengan hati dan jari jemari mu yang ikhlas..


Katanya: 


"kerana daku amat mencintai lelaki ini..aku slalu mnanyakan adkh ini khayalan atau illusi..hadirnya dia di dlm hdpku sprt melengkpkan tlg rusukku..ibarat hatinya dan hatiku brgabung mnjadi stu..mngejar stu impian dan hrpn yg sama..ak brhrp kasihnya seperti mentari yg selalu menerangi pagi yg indah..tatkala hujan dtg mencurah dia akan ttp menjadi payung melindungi aku dari basah"

Katanya lagi:

mungkin takdir tuhan blm menemukan kami..tatkala ini aku yakin bahawa tuhan ingin memberi sesuatu yg lbh indah..kerana aku insan biasa yg selalu lupa dibuai nafsu..aku bukan malaikat..aku berdoa agar diri ini diberi kekuatan untuk mengharungi hari2 mendatang dgn tabah..menanti saat itu aku akan tetap kuat dan tabah..aku menyerahkan segalanya kpd Allah kerana dialah penciptaku..juga pencipta dirinya..Allah memegang hatinya..dia juga milik Allah..siapakah aku untuk terus tamak mengikut kehendak hati sedangkan penciptanya lebih layak ke atas dirinya..aku akan terus menanti penuh berharap..kerana aku yakin Allah itu maha adil..aku memohon agar aku tetap diberi kekuatan seperti gunung ganang menghijau yang sentiasa gagah berdiri..

Terus berkata:


aku bukan cinderella atau puteri salju yang menunggu datangnya puteraku itu..kerana aku adalah wanita bertuah yang menjadi suri dihatinya bukan kerana kecantikanku..aku tidak tahu sejak bila perasaan itu hadir menyelinap ke dalam jiwaku..kerana bagiku ianya sukar untuk ku bariskan ayat demi ayat..kerana cinta itu hadir secara tiba tiba tetapi buktinya lahir melalui pengorbanan yang tidak pernah mengharapkan balasan..air mata yang di balas senyuman..juga kesakitan yang di balas kesembuhan..kejauhan itu tidak terasa kerana dekatnya mata hati yang saling memerlukan..alangkah indah jika perasaan ini diikat oleh satu pertalian yang halal...

aku tersenyum merasa kan kesetiaan mu..lalu aku berkata, mekasih segalanya..

Katanya terus:


tatkala salju turun dan kesejukan mula terasa..aku sering berangan sendirian..alangkah seronoknya jika nikmat ini dapat kurasai bersamanya..melihat anak2 kami bermain salji di halaman rumah..memakai baju sejuk yang tebal bersama topi yang comel..dan pipinya kemerahan kerana kesejukan..dia mendukungnya dan membawanya masuk ke rumah..alangkah bahagianya melihat telatah si kecil...ah angan2 ku terlampau tinggi bukan..aku tidak menyangkal naluri seorang wanita untuk bergelar ibu kepada anak2 nya itu menebal di dalam diriku..adakah aku mampu memberikannya zuriat yang soleh dan solehah..aku berharap Allah mendengar bisikan hatiku ini..semoga ianya tercapai pada satu hari nanti...






adakah anak2 comel sebegini yang kamu bayang kan..hik2..


aku berkata dalam diri ku...mekaseh menegur ku apa aku terlupa..ku harap apa yg kamu katakan itu, diberikan tuhan kesempatan..ameeennnn...mekaseh atas kata2 itu..aku sangat terharu...aku juga merasakan apa yg kamu rasa...ku harap masa yang akan tiba akan dtg secepat nya...ku tetap sabar menanti mu seperti kau menanti ku 5 tahun yang lalu untuk ku...

adakah perjalanan ku umur ku perjuangan ku masih panjang..aku harap tuhan beri kesempatan....harap dia masih lama untuk ku...jaga lah dia ya Allah seperti mana kau jaga dan  nasihat kan hati2 kami supaya bersabar...


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home