Saturday, November 20, 2010

azam semakin kuat....

1 tahun 2 tahun 3 tahun tau 4 tahun???ermmm kalau boleh secepat mungkin...dah kene pikir sal masa depan..harap2 aku dapat kerjaya yg baik..tp kdg2 ade orang kate, ala buat pe kawin cpt2..nnt ko dah kawin ko x dapat nk enjoy...ko x merasa zaman muda ko byk..bagi aku, cukup la zaman muda ni..aku nk kawin secepat mungkin sbb nak tmbh kn pahala..bila dah jadi ketua keluarga, tugas pun besar, kalau x dapat laksana kn dosa pun besar, kalau dapat, pahala pulak besar..tp kalau tak kawin???ar lagi la x bergerak2 pahala amalan..kalau orang yg berkahwin pahala nya diangkat 25 darjat berbanding orang bujang, aku ase lebih baik pilih tuk berkahwin...

tiada sape pun tahu berapa dah duit akaun simpanan aku tuk aku berkahwin..ni sume rahsia...4 thun lagi...even mak ayah pun tak tahu..aku ase sejarah muda2 aku ni, yang baik tau yg buruk, aku harap ia berlalu dan sume orang memaafkan kesilapan aku..aku harap perkahwinan yg aku rancang lagi 4 thun dapat menggembirakan diri aku..bila kita berkahwin, makhluk yg paling gembira smpai melompat2 yg lain x bukan adalah nafsu..dan nafsu nya terbahagi kepada 3...satu nafsu makan,lagi satu nafsu beribadah, yg terakhir nafsu   
seks..3 jenis nafsu ni la yg akn gembira teramat sgt..kalau sblum kawin nk makan pun kene saving2, tp bila dah kawin, is3 dah tolong masak kan....kalau mase sblum kawin, sek terlajak solat subuh, tp bila dah kawin, is3 kejut kan tuk solat bersama sgt mudah tuk bgun krana dapat jadi imam tuk kuarga sendiri..kalau sblum kawin nafsu menggelodak nk tu nk ni..tp kene thn dgn berpuasa..tp slpas berkahwin yg haram sblum kawin tu la dah jadi halal...

insya Allah 4 tahun lagi..aku akan pampang kan resit simpanan duit aku yg berjaya aku kumpul tuk berkahwin...ni bukan sbb dah tak tahan nafsu..sbb ni satu ibadah kerana zaman kite ni dah x sama dgn zaman dahulu..dosa disekeliling kite..jadi ni la azam aku...lagi satu sbb kenapa aku dah azam cmni, sbb aku takot dunia ni dah x lama..aku takot juga umur aku x lama..jadi perkahwinan la salah satu nikmat syurga dunia..harap2 tuhan limpah kn ia kepada ku dan juga nikmat syurga di akhirat...ameeennnn..

merenung dosa2 ku, kepada tuhan, kepada haiwan, kepada kawan2 di luar sana, aku merasakan sgt hina bile bercerita tentang ini...same2 lah kite membentuk diri, yg lalu biarlah berlalu..aku juga berharap kita sama2 mendapat kebahagiaan yg kita cari selama ni..

berkahwin la secepat mungkin ye..hehehehe...aku pun akan wat begitu...(^_^)

5 Comments:

Blogger Ashirah Ibrahim said...

wah serius nih..huhu

November 20, 2010 at 4:49 AM  
Blogger revogrades said...

nape takot ae??hik2

November 20, 2010 at 4:15 PM  
Blogger Ashirah Ibrahim said...

sape takut..uwek..:P

November 21, 2010 at 1:54 PM  
Blogger Nailofarhazirah said...

ish.. xboleyh jadi ni... muahahaha

November 23, 2010 at 9:10 PM  
Blogger revogrades said...

terus kan berusaha,kelak pasti kita akan mengecapi nya...(^_^)

November 28, 2010 at 5:51 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home