Wednesday, August 25, 2010

CABARAN + TAK PUAS HATI

rasanya dah sebulan aku memakai kemeja putih bertie hitam dan berseluar slack hitam...minggu ni adalah minggu terakhir...harap ia berlalu dengan cepat...bukan apa,cuma agak rimas apabila ada kelas tgahari dan petang yang panas,kene lak pakai baju tu,dah rasa tak selesa...kadang kadang aku tertekan dan ingin rasa nya mendapatkan bahu seseorang tuk aku lentok dan menangis...tertekan dengan banyak benda..aku sedar,aku sekarang kurang tidur...jadi badan menjadi letih..tapi aku tetap gagah kan diri...ni satu kesyukuran sebenarnya...

hari ini aku ada morning aktivity (MA)..kena bangun pukul 5 pagi tuk bersiap selepas solat subuh untuk bergerak ke padang kawad...sebelum tu,senior kadet aku tanya,sape tampal DO..aku ckp la aku...siap la korang pagi ni kene la taji,tampal DO tak betul...aku tgok semula,aku cakap,tuan yang ni saya tak tampal,saya tampal yg belakang ni..saya ingat kan yg depan ni tuan yg tampal...aku punya la dah tampal lek lok,intake aku gi tampal lagi satu pastu tindih kertas aku plak tu..pastu cara tampal dah x betol...ermmm mang sorang salah suma la kene..

pagi lagi dah wat kan kami berpeluh sebab kene 4 set...(20 pumping,20 jangkolejang,20 jumping jet)x4=240x aku terima hukuman pagi tadi...sehingga kan aku rasa seprti nak termuntah...1 set tuan firrdaus bagi sbb sorang intake aku tampal DO x btol,1 set tuan abdullah bagi,dan 2 set lagi berterusan diberi oleh minchiefman pompuan yang kerek..



xberhati perut langsung..bagi 1 set leh terima lagi..ni 2set sekaligus...pikir la,kami berpuasa,kami pakai kemeja lagi nak pergi kelas lagi...kadang2,minchiefman pompuan lebih belagak dari laki...belum naik pangkat dah belagak...tapi xpela aku tetap gembira kan hati aku walaupun dalam hati menyumpah2...yela kalau hukuman tu dia leh wat,aku respect dan aku akan wat ape yang die suruh...tapi kalau hukuman tu die bagi tp die sendiri pun wat cam nk mati,nak claim ko senior???aku xkan respect orang cmtu...ye aku tahu senior always rite..ermmm ntah la...huhuhu

badan semakin hari semakin letih..nak jumpe katil dan berbaring pun susah...nila khidupn kesusahan sblum kesengn...aku yakin dri ksushn yg aku ade skrng,pembawa kepada kesengn aku di hari esok...harap begitu la...xtahu nak cakap pe lagi..sbb aku selalu terkejar2 nk gi kelas....huhuhu....xcimen n tugasan tu biase la kan...lumrah...:)

pejam celik pejam celik dah tahun 3 nnti..so aku nk pejam celik pejam celik je la pasni..mane tau lebih cepat masa berlalu...keh keh....:)



video diatas untuk santapan umum bahawa inilah serba sedikit kehidupan sebagai navy...:)

2 Comments:

Blogger Ashirah Ibrahim said...

:)..:)..:)..superman awk sgt kuat..cayalah..:P

August 25, 2010 at 9:50 PM  
Blogger revogrades said...

wonderwoman....hik2...tq tq tq...sy selalu akn kuat..tuk sape????hik2..tuk awk....

August 26, 2010 at 11:36 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home