Monday, December 21, 2009

tenang.....

alhamdulillah pas aku dah jelaskn sume nye aku ase xde sngkaan buruk lagi tntg aku..erm facebook??..sapela yg cipta bnde ni...kalu xwujud didunie pun x kesah...kalu xde,aku xyah la wat fb...so x dela kontroversi...so,aku andaikn la fb ni x penah wujud...aku x kesah kalu ari2 aku mempunyai penantian yg sgt mndalm n penuh tgkat ksbrn yg tggi..boring dalm hidup??..aku ase xperlu aku ckp sbb xde boring pun sbnrnye kalu kite btol2 phm...mase2 yg ade blajar agame ke,mengaji ke,berbual ngn fmily ke,ape nk boring nye..kalu xde friendster,facebook,tau myspace pun xde effect tuk kite sbnr..sbb yg cipte bnde2 ni sume owg yahudi...mang motif nk pecah belah kn islam..kalau dihayati btol2 la..


erm telefon??mesej??adkh sume tu tok hilang kn kebosanan??
aku ase strt dr die pergi,aku dah anggap hp ni dah leh cmpak2 dah..=]
xde pape pun nk dibual kn...krdit pun xkn ase rugi la kalau abes kol die pun...
lu mang aku kerap mesej die mang ase rugi kalu nk mesej owg len..biase la saving krdt tuk die bkn tuk owg len la katekn..hehehe
tp skrg hp dah xde ape ape bg aku..
kalu nk cntc pun bncg ngn kwn2 prkare yg penting2 je..
erm byg kan ape yg aku wat tiap2 ari kalu hp pun leh campak2,facebook,friendster pun xgune??
kalu owg lain mesti bosan hidup ni..
tp aku ase bg aku x kot..
sbb aku thu,aku masih ade die..
cukup la aku thu die selamat,shat,aku dapt cntc n sumenye..
bkn maslh die mengongkong aku..
cume aku ase sume bnde tu xperlu..
slgi aku msih dgn die,aku akn mnjge ati die sbek mgkin...


mdh mdhn aku msih jd laki yg kuat dalm mendlami erti penantian n ksbrn tanpe hiburan yg x mermanfaat...
pupuk iman dihati dan ingat aku akn bine kuarge..
so dikesempatan mase ini,mse tuk aku didik jiwe,wat persiapan tuk aku bntuk ahli kuarge yg bhgie satu ari nnti..
dan aku leh didik ank dan is3 aku bnde yg bek2 
so,mase ini adlah mase persiapan diri sbnrnye..


harapan supy kasih syg die tuk aku x kan berubah...
n selalu akn jd smgt tuk aku tok aku truskn hidup ngn penuh penantian terhadap die..


aku x penah sesetia ini..
die byk mgajar aku ape itu setia..
aku ase smkin dewase aku mkin brubh..
aku harap perubhn itu adlah perubhn yg baik..
untuk dunie n akhirat ku...


suke aku berpesan tuk diri aku n kwn2..
tuhan tidak akn mmberi ape yg kite mahu,
tp sbnrnye die memberi ape yg kite perlu,
utk menjd kn kite hambe yg terbek,
didunia dan diakhirat..

SALAM

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home