Sunday, April 18, 2010

terima kasih kerana menyapa tika aku terlupa..

mega meyapa aku disiang hari,terang cahaya nya meyapa aku tuk aku kuat bangkit bersama berat mata yg sering  mengikutkan nafsu untuk menymbung mimpi...allahu akhbar ku ucap supaya terungkai segala belenggu2 syaitan yg mengajak aku tuk tidur didalam selimut najisnya..aku sering termenung dipagi hari melihat diri yg masih kurangnye iman..tapi aku bersyukur,masih lagi aku terjaga dalam nikmat iman dan islam...


kenapa kadang kala aku terfkir untuk menghafal satu muka surat al quran,aku sering dilupakan,,adakah kerana hati ku sudah penuh dengan titik hitam shingga aku lupa segalanya..pemikiran penuh dgn dunia agaknya...aku mula terdetik,macam mane aku nk wat mahar sehafalan surah an-nisa wat isteri ku satu hari nnti dalam hantaran pernikahan ku jika dari skrang aku tidak melatih diri tuk menghafal nya...aku sedih aku kecewa krn aku sudah lama meninggalkan amalan2 yg dulu nya aku rajin lakukan..ya Allah,kurniakan lah aku kesempatan tuk aku mengubah diri ku dan kurniakan lah suasane islam sepanjang kehidupanku..kerana aku tahu sehari aku sibuk dgn duniaku,itula masa yg terindah wat syaitan berbisik merayu2 kpd ku..


aku tak sabar tuk kembali menuntut ilmu..aku dhaga kan ilmu2 mu ya Allah..aku dahaga kn tazkirah,ceramah,ilmu2 rohani yg selalu membisik keinsafan dan kesedaran ku satu ketika dulu..aku masih syukur kerana masih ade shbt yg kau kurniakn tuk aku tika aku terlupa..dia meyapa muka ku ibarat tamparan yg kuat supaya aku bgkit dr lamunan mimpi...walaupun berbekas di muka tp tertanam benih yg bakal subur didalam hati ini jika ia dijaga dan disemai dengan baik..alhamdulillah..masih ade shbt yg mengingatkn aku..
aku tidak sabar tuk kembali belajar...aku dahagakan suasane itu..=(...





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home