Monday, March 29, 2010

syisha....(^_^)

hari sabtu yg lepas saya pergi ke downtown,KL besrsama rakan2 serumah..niat hanya untuk membeli sedikit baju n cenderahati(selendang)...kwn2 yg lain nak hisap syisha kat salah satu kdai mkn disitu...saya thu syisha itu tak sbahaya rokok yg mengandungi,nikotin,tar,racun tikus dan sebagainye...cume dihisap begitu tanpa mandatang kn kesan smpingan pada jantung..tapi hati ku masih meragui tntg kndungan syisha itu...pabila gerak hati meragui untuk kite melakukan sesuatu adalh yg tak kene..jadi untuk tidak termakan hasutan syaitan,cube ingat blik,asap itu kn mknn setan..setan amat suke bau bauan asap..jadi hati saya meragui untuk mencuba..


10min selepas itu,2 orng kawan2 ku senoneng dan pening2 sebab hisap benda alah tu..hehehe..pe tak nye gi cmpur dua perisa(apple&strawberi)...dah masing2 nak muntah..hehehe..saya pun dengan lagak nye cakap...ar tu la..ko sendiri pun senoneng nk ajak aku hisap..huhuhu..


pe yg paling penting sbnr nye gerak hati kite...dalam hati kite ade tersembunyi makhluk yg sering menghasut kite...satu hasutan yg jahat yg datang nye dr setan dan satu lagi hasutan yg baik yg dtg nye dr malaikat...kadang2 penah tak kite terpikir nak wat bende jahat tapi hati kite tergerak rase was2.."emm baik ke ar bnde ni","ermm aku cm xyakin la".ar tu la hasutan yg baik supy mencegah kite dari melakukan nye...tp aleh2 dtg satu pemikiran.."aghhh xpela,salah sikit je kot..dose sikit kot...anti sok jgn la wat lagi"....ar benda cmni la yg kite kene pikir kn semula..dr mane dtg nye perubahan pemikiran kite yg pade mule2 nye rase takut dan  was2 tp di hasut syaitan,kite lantas mengambil jalan yg mudah...


walaupun ade halangan dan godaan supaye saya hisap syisha,tp alhmdulillah saya harap pegangan sy  msih teguh  untuk mengatakn asap itu mknn syaitan..yg pling saya bersyukur..niat tuk beli sehelai selendang yg cntik akhir nye ternyata...mungkin ade kesempatan sy akan beli selendang yg lebih cntik...ku harap selendang itu dapat mentarbiah rasa hormat ku kepada si dia yg sering menyuruh ku menggunakan clue TOKEN...hehehe...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home