Sunday, April 18, 2010

2 tgn lbh hbt dr 8 tgn....

alhamdulillah,saya kembali tuk mencoret sesuatu yg berguna tuk kite renung kn bersame...saya manusia,anda juga manusia..sy pasti seawal umur 20thun keats yg dikategorikan sbg zaman muda dan remaja,adalh satu umur atau satu zaman yg pasti kite sering terfikir tentang masa depan kite,kehidupan berkeluarga kita dan sbg nya...

saya duduk berseorang dan mula termenung satu perkara..saya bercakap dgn diri sy sndiri...aku bakal menjadi seorang ayah pada suatu hari nnti jika diizinkan Allah,dan aku juga bakal menjadi ketua kluarga....tapi bgai mane aku nk mencorak anak2 ku dalam semua aspek??tidak kira waktu aku sibuk dgn kerja aku,tau pun waktu aku tidak mempunyai kerja...

saya mula mereka-reka cerita...anak aku bertanya,"ayah,ayah wat keje pe tu??cm sibuk je..banyak sgt ke ayah??..aku pun akn jawab.."aah la syg,ayah byk keje smpai tak cukup tgn ayah dibuat nye.."..dapt plak anak yg mulut becok mesti byk ty punye.."xcukup tgn??ayah nk tgn berape,8 ae macam sotong..hehehe"...aku mula menyambung.."nak thu x walau pun kite hanya 2 tgn,sotong lapan tgn,tp kite tetap terbaik...tgok sotong yg ade lapan tgn tu pun Allah x pilih jadi khalifah..kite yg dua tgn ni tuhan jadikan sbgai khalifah..sbb kite pnciptaan yg sempurna..kite lebih sbb kite ade akal,walaupun kite ade kurang tp akal la yg melebihkan kite segala nya.."
mgkin,anak saya akan merenung dan berfikir..sedikit sebanyak dapt mengajar nye,siape sbnrnye diri kite..

saya berharap agar saya dapt mencorak kuarge yg berlandas kn islam...supaye anak2 dan is3 saya terdidik ngn suasane islam setiap mase..walaupun skrng saya masih remaja dan saya harap kluarge yg baik saya akan dirikan...insya ALLAH...sy mang kalau duk seorang diri suke mereka-reka cerita sepeti cerita td..=)..supaya tuhan akan kurniakan nur yg berpanjangan buat saya dan kuarge saya pada suatu hari nnti...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home