Saturday, April 24, 2010

senang je munsyi rupenye..

aku merenung jam di dinding menunggu mase,bile la aku nk bersiap2 ni..ala jap lagi la..aku terbongkang bebaringn diatas lantai smntare menunggu pukul 3..
detik sudah tiba,ape lagi,salin la baju..hehehe
kawan aku telepon.woi man ko dah gerak lom..ala ko gi la lu..xpyh tggu aku..nnti dah smpai sne ko msg la aku...10min kemudian mesg sampai...man,ko dah gerak lom,cpt la..kat kota tggi jem ko thu..perghhh wat aku semakin gelabah...seb bek mase kawan aku anta mesg aku dlm kereta...jam dah pukul 3.30..hati ni dah risau dah..dlm surat kate kene smpai awl 15 min...tiba2 aku melihat deretan kereta bersusun di tgh jalan..alamak jem la plak..jauh lagi ni..hati pun resah,agak2 sampai x ni aek...aku cube mengawal keresahan...ya Allah permudahkn lah urusan ku..sabar man..tuhan nk uji ko ni...aku melihat keluar tingkap kereta smbil berzikir..dlm hati,mane la tau dgn zikir leh permudah kn urusan aku...alhmdulillah pastu jem kembali reda..padahal x thu pun sbb nape leh jem..xde pun kereta xcident..ish3...aku dah terpikir leh ke aku masuk dewan ni..dah pukul 4 dah ni..huhuhu..smpai2 je lmbt 5 min..orng lain tgah jwb ujian bertulis...fuh selamat lewat 5min je...xpe aku syukur,janji dapt masuk jawab ujian...erm rupa-rupanye soalan suruh kita pilih ya tau tdk je..alhmdulillah...
mgkin dr situ mereka leh tgok aku cnderung kpd perakaunan atau pun maskom..huhuhu..sbb dlm permohonan USM,aku pilih kos temuduga 2 je..perakaunan dengan maskom..xpela kalau dpt mane satu pun aku bersyukur..jauh pun x pe la..timba pglaman negeri orang..dah lame aku impikan tuk masuk u..tgok kawan2 seronok je kat u..aku je yg lambat sikit..tp xpe sume tu ade hikmah..tuhan nk beri yg terbaik tuk aku..
semoga kalau ade rezeki tuk ke universiti dalam taman tu,aku harap aku dapt membawa diri dgn baik...
harap supaye ujian munsyi menjadi satu platform tuk aku melangkah kan kaki ke alam universiti xlame lagi...

insya Allah...(^_^)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home