Wednesday, November 18, 2009

harga sekuntum cinta...



herm susah nk diungkap dgn kata,aku masih mengasuh hati ini dgn menilai harga sekuntum cinta...aku x mahu membyr nye ngn harga yg murah..krn aku mahu sekuntum cinta yg mahal dn berharga..aku berjanji pd diri ku untuk membeli nye dgn tgn kanan ku,tak ingin aku membeli dgn tgn kiri ku..walaupun hanye wangian nya,aku akn usehe tuk miliki dan mnjaga nya krn ku tahu harga sekuntum cinta itu tidak ternilai harga nya..ku akn menjage nye dgn nilai harge sekuntum cinta yg sbnr...spy engkau tahu aku sntiase mghargai dirimu...




muhasabah cinta yg kucoret kn tuk lagu diatas ini adlh bkn skdr cinta kpd manusia atau ilahi..tp nilai sebuah cinta...rahmat,ujian,ksngn,ksusahn,suke,duke,jatuh dan bgun nye kite dlm hidup sbnrnye adlh tuk kite muhasabah cinta kite kpd tuhan..sejauh mane nilai kesyukuran diatas sgle rahmat dan cinta nye terhadap kite..apkh kite byr sebuah cinta yg tuhan berikn itu dgn rase syukur dan redha??..kdgkale kite lupe ujian tuhan itu adlah sebuah cinte dr nye tuk kite..kdgkale kite melakukn doase,ttp diatas sebuah cinte,die juge mydarkn kite..pintu kemaafan tuk hambe nye selalu dibuke...krn harge sebuah cinte nye pd kite..kite lupe,kite x menilai,kite gagal mghargai cinte itu krn kite selalu ingin kn ksngn tnp ksushn..tp sbnrnye,ksushn yg kite hadapi dlm hidup sbnrnye adlah nilai harge sebuah cinte nye pd kite...btp maha besar nye cinte nye pade kite jike kite renung n menilai disudut keinsafan hati kite...


bgun la teman ku,kite bgun bersame2,berkasih bersame2,ingat mengingati krn die masih beri kite peluang tuk mencari cinte..pcy la kite akn dapt sebuah cinte yg indah jikalau kite saling berdiri memimpin tgn bersame krn nye...


krn aku mengasihani mu,aku mahu kau mnjadi sekuntum bunge yg berharge tuk ku...aku setie mennti mu...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home