Wednesday, October 28, 2009

sekalipun berkorban kasih...

ati,minda,jiwe,rindu,kasih,ingatan,cinta,sume nye ku semai dlm lubuk ati ku...ku siram ngn doa,ngn solat,alunan zikir,lagu2 penguat jiwe(nasyid),spy aku selalu meredhai sgle yg tuhan tentukan tuk ku...kdg2 aku berty dgn ati ku ape sbnrnye yg aku mahu???bile ku amati ati ku,aku mule sdr x smstinye ape yg aku hndaki akn aku capai..kdg2 aku spt seowg pnjage bunge yg cntik yg ingin kan bunge i2 mekar dpndgn mate ku n aku juge akn mnjadi seowg penjage bunge yg berjaye dlm mnjge bunge n pkerjaan ku,aku mnjge dgn bek spy tdk ade seekor kumbang tau perosak yg bleh hggp pd bunge ku..krn itulah bunge yg pling ku syngi..tp apekan dye,aku bukn seorg yg menumbuh kn bunge,aku bkn seorg yg memekarkn bunge..ape yg aku mampu hy menjage dgn arapan bunge itu akn mekar.. 


aku mule tringat kate2 ku pd seseorg,aku tdk akn pnh mengongkong n menyekat segale kmahuan yg die mahu krn aku thu die mmpunyai impian sndiri tuk berjaye n aku ingin mnjdi seorg lelaki yg terbek tuk die..walaupun sudah jauh dimate ttp aku selalu berdoa agar sntiase dkat dihati..aku berjln seowg diri dn kuat mnnti smbil blari mngejar n mncri sidie dmi mmbuktikan bhw aku mmpu mmbggekan die....kdg2 aku fhm ape itu erti rindu...kdg2,die perlukn seorg teman sejati krn perlu kn jgaan n ksh syg..sunyi??aku mengerti...


aku luntur n luluh kn jiwe ku krn nye...aku tnm kn ikhlas,aku semaikn redha..andai die gembire aku jge turut gembire walaupun aku terpakse brkorbn kasih...krn aku thu ape itu nilai kasih syg...x mengape,aku sudah berkate pdnye,aku redha diatas segale ape yg berlaku..andai kite tidak bertemu didunia,semaikan la doa tuk ku agar ku berpeluang tuk berjumpe n hidup dgn nye diakhirat....walaupun aku disakiti dn aku xkn sekali kali menyakiti...krn aku fhm,aku mengerti setiap ati yg disakiti....walau pun aku tdk merase,ttp aku cube tuk meletak kn pikirn,perasaan ku didlm setiap jiwe spy aku mampu berpikir n merase ape yg mereka rase...


ape yg ku mampu??usehe,doa dn tawakal ku padu mu tuhan..krn ku thu kau memegang setiap hati2 hmbemu..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home