Wednesday, October 21, 2009

kata-kata imam bukhari.....

kadang kala sifat malas dn menangguh ku ini mmbuat kn diri aku smkin lame smkin tidk bermotivasi nk dkt2 stpm ni...aku tkut dgn kmlsn aku ni,aku tdk dapt pe yg aku nk..erm mang xkn dapat pun kalu mls2...sape nk bgi kjayaan kalu kite sndiri x berusehe..nk kate mls sgt tu x dela..walaupun kputusan aku smkin mngkat dgn mndadak tp aku masih rse diri ku blum cukup dgn sepenuh nye persediaan..thts why aku kate diri aku xde motivasi..


kate imam bukhari...
JGNLA KAMU BERCERITE TNTG KEJAYAAN SEKIRANYA KAMU TIDAK MAMPU MELAKUKN PENGORBANAN....


bile aku hayati btul2 n aku renung kn..erm btul kate imam bukhari...ape yg aku perlu korbn kn tuk kjayaan aku ni???aku mule berfikir...ape mslh aku sbnr nye...rupenye2 aku rase diri aku msh blum ckup persediaan krn mase tidor ku lbh byk dr mase study ku...dan mase study ku kdgkle aku gune tuk on9...erm mcmne aku nk berjaye kalu mcmni...


imam bukhari jgk kate,x pyh la engkau nk memohon kpd ALLAH,berikan la aku rezeki,kcmrlgn tau sbgainye jike kau x mampu tuk korban ape2 tuk dipersembahkn kpd tuhan sbgai pganti kjayaan yg kau nk...


jd bile aku pikir kn mase dpn ku dn si die...aku mule merenung jauh...ape kirenye pndgn nye padaku lgi skirenye aku tdk mncipte kjayaan..skrg si die sdh mmpunyai status yg tggi n perlukn pasgn yg juge lbh kurang berstatus jgak satu hari nnti...cukup ke skdr ksih syg yg tggi tuk dipersmbhkan..??aku rase tidak...andai kate mulai dri hari ini aku tdk mgrbnkn mase tidur ku n dgnti dgn waktu study yg lebih,n mengorbnkn mase on9 ku wat smntare dgn mgntikn waktu itu dgn waktu study,atau ibadah kpd mu,aku tdk akn cpai kjayaan n aku tdk lagi bermakne dimate si die..satu mase nnti aku pasti die akn mule mmndg sape yg terbek tuk die sekirenye aku tdk brkorbn di waktu skrg tuk aku meltkkn diri ku seowg yg berstatus pndidikn yg tggi...erm mang frust menonggeng la aku nnt...mgkin impian ku tuk hidup bersame nye akn msnah krn sft ku sndiri...ape gune aku bercerite tntg kjayaan sdgkn aku x melakukn sbrg pgorbnn....so,aku mule menilai diri ku dimate nye pade ms hdpn skirenye aku tdk berjaye krn aku seowg yg sgt berpikiran jauh..


xpela,biar la rindu ku berbulan2 ku tahan wat smentare tuk on9 ngn si die n ku korbn mase tidor ku hy sebulan ini tuk aku btul2 mgisi diri ku ngn pnuh persediaan....aku rase ini adlh yg terbek tuk mase dpn aku dn bersame die...ku perlukn tingkat ksbrn yg cukup tggi n ku berharap die sudi bersbr menanti aku...
ku percye die akn setie mnggu ku...n aku sentiase menunggu kplgn si die...


oleh itu,mulai dri hari ini,berkorban lah aiman n kau bleh bercerite tntg kjayaan...sekirenye kau tak mahu berkorban,jgn la engkau bercerite tntg kejayaan...


wassalam....

1 Comments:

Blogger Ashirah Ibrahim said...

rileks2x..jangan tension2..you can do it..:)

October 23, 2009 at 8:06 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home