Tuesday, May 25, 2010

kelakar la daniel ni...

kali ni aku nk bercerita satu cerita yg kelaka untuk kite berfikir,adakah satu hari anak kite akan nakal seperti cerita yg aku akn cite ni...sepnjg aku bekerja di kantin sekolah,sibuk orang mengatakn sekolah tu kdg2 ade bdk2 ternampak hantu...aku nak cerita ni mase berlangsung hari sukan di sekolah itu...sepnjg hari sukan berlangsung,ia sgt meriah,keuntungn pun bertambah lipat..hehehe..tauke kantin tu adalh mak sedara aku..pada hari sukan tu,kak long(kak najat) anak kepada tauke aku,dtg membantu menjual2 mase hari sukan tu berlangsung...die siap bwk anak2 die sekali..tapi masalh nye ade seorang ank laki die yg kecik sekali nakal ya amat..name nye daniel..macam tak makan saman..huhu..die ckp ngn aku name die amirul,tapi jgn pggil amirul pggil die daniel..

nak tahu pe yg dak daniel ni wat mase hari sukan tu???...emmm,sepanjang upacara kawad kaki di atas padang berlangsung,si daniel ni pun sibuk la tgok sekali kawad kaki tu..aleh2 tanpa disangka,die lari gi kat tgah2 padang laluan orang nk berkawad n jatuh kan bdn kat situ..cikgu2 datang angkat si daniel ni..tp masalh nye daniel ni lentok x gerak mase di angkat tu..langsung x bergerak macam orang pengsan..cikgu sekolah tu kate,penah dak seolah situ nmpak hantu n pengsan cm si daniel ni..jadi mak si daniel(kak najat) ni pun dah takot..siap ckp,"daniel bgun bgun jgn la wat macm ni,syg bgun la"...muka mak daniel ni dah pucat ketakutan sbb anak die langsung x bergerak2....pastu ade sorang akak yg same2 kerja kantin ngn aku dtg cpt,trus pegang lengan die n picit kuat2..die kate kalau orang pengsan kite kene picit bhgian tu supy die leh sedar...pastu lepas di jerit2,ditolak2,digerak2,si daniel ni x gak gerak2...akak tu dtg picit lengan atas dkat ngn siku tu,trus daniel tu gerak..nak tahu die ckp pe..."ala jgn la picit,orang nk tido la.."...orang kat situ sume terkejut n gelak...si daniel yg bru umur 4 thun tu wat lawak cmtu..hahaha

mak die pun leh terkene..cm masuk rancgn wa kene beb lak...huhuhu..erm kalau die dtg jgn la bgi die terlepas..kene jage baik2,kang x pasal2 ade kat seberang jalan..tadi siang,die dtg..kbtulan hujan lebat...pastu mule2 sume orang jage die...sibuk2 keje pun leh pantau die..tp aleh2 tgok2..daniel daniel mane kau!!!!...mak die dapt tangkap die main hujan...ya Allah anak bertuah sorang tu..x tahu la nk wat cmne...mak die pukul sikit pastu ckp,dah ni baju basah ni bukak..pastu die kate,"xnk la ibu,daniel malu la..bes smlm telnjng dlm umah x malu...ala ibu xnk la,daniel malu.."...

emmm aku pun mule bermain n tegur die usik2 perut die..die pun gelak melekek2..abg jgn la..tu yg die ckp,name sy amirul tp awk x leh pggil sy amirul,pggil sy daniel ae..aku ckp la ok daniel...huhuhu...mase nk balik pandai lak cri aku...bye bang daniel nk balik..huhuhu...

erm smpai skrng aku geli ati die leh bring tgah padang wat2 pengsan pastu orang sume kerumun die jerit2 sume die x bgun..upe2 nye die wat saje2 je..ish daniel2....abg slut la kat awk...daniel leh wat mak daniel muke pucat..hahaha

okla tu aje..daaaaa!!!!

2 Comments:

Blogger Ashirah Ibrahim said...

danial comel..hik2..

June 2, 2010 at 4:57 PM  
Blogger revogrades said...

kalau tgok dak nye depan mata.ya Allah x terlayan awk nnti..hik2..sgt comel n sgt nakal..hahaha

June 6, 2010 at 5:01 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home